الثلاثاء، 5 مايو 2009

.." اللى زيى "..

.." إللى زيىّ "..
---------
--------------------
اللى زيى انا يسكت ما يتكلمش
اللى زيى يموت ما يطلعش ليه صوت ما ينطقش
اللى زيى انا يتنسى ينتهى ما يبدأش
---------
اللى زيى لازم يرضى ويقبل
حتى لو وردة عمره وشبابه بتدبل
----------------

------------

اللى زيى حبايب عمره يخونوه

حتى امله فى الحياه يخدوه
احزانه بس اللى تفضل !!!

=====

--------

=======

اللى زيى مسموحاه بس بأهاته

ما يتحكمش حتى فى حياته !!!

ميت والاسم عايش

ملهوش حق حتى فى ذكراياته

-------

------------

الماضى زى الحاضر مافيش اختلاف

واللى جاى واضح الملامح والاوصاف

كله حزن فى حزن وشجره بالف غصن

وجراااا تتعد بـ الآلاف

----

-------

اللى زيى انا يفرح !!!!!!؟

لا ... ما أصدقش

دى جناين دموعى بتطرح

فاضل ايه من عمرى ما اتسرقش ..؟؟

انا ..؟!!! انا أبتسم ..!!!؟

ليه .؟ هو جرى فى الدنيا ايه .!!؟؟

دا انا الف مره بنهار بتقسم

وعمرى بينهار يتهدم ومين يبنيه ..؟؟

==========

اللى زيى مالوش حقوق

دا حتى ابتسامه من الزمن مسروق

باقى بس آلاااااامه يعيش عمره وأيامه

مايشفش ابدا شروق

اللى زيى دايما غلطان فى كلامه

علشان كده انا آآآآسف انا المحقوق

-------------

اللى زيى ما يخترش

اللى زيى يوافق ما يفكرش

اللى زيى ينفذ من غير كلام ما يقررش

هو كدا الحكم .. كلمة عايش دى بس اسم

--------

ايه اللى فى الدنيا دى صح ..؟؟

دا كل شىء مقلوب !!!!

عشت سنين احلم بالفرح

قالت الدنيا دا العذاب اللى فات من عمرك مش محسوب

ساعتها عرفت ان اللى زيى لازم

يسكت ... ما يتكلمش


==========

بقلم : أميـــــر العــــذاب ..؛

هناك 14 تعليقًا:

غير معرف يقول...

السلام عليكم
بجد انا اول تعلييييييييق
بجد جمييييله جدا
بس ايه كل الحزن دا؟؟؟؟؟؟؟
ربنا يبعد عنك الهموم والاحزان
ربنا يوفقك
في رعاية الله
السلام عليكم

walaa rizk يقول...

اولا

ربنا يبعد عنك اى هم او اى حزن

والله مش تستاهل

ربما يكون انهيارك لحظه بدأك

كنت امر بتجربه او لنقل ازمه فى الفتره الاخيره

وكنت حاسه انها نهايه الدنيا

بس مش طلعت النهايه وان فيه امل دايما موجود

ياريت بجد

تفتح شبابيك عنيك وكن جميلا وابتسم للكون تلقاه جميلا

وهون عليك

بجد شكرا جزيلا على زيارتك ليه ربنا يكرمك على رقيك وذوقك

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
معلهش أتأخرت عليك بس غصب عنى والله
الحمد لله على كل حال
الله على كلماتك بجد حسيت كل كلمه بيها الله على الاحساس الصادق بجد حاسه كده إنك بتحكى عنى أنا بجد
ربنا يكرمك ويزيل عنك أى حزن وهم يارب العالمين
تقبل تحياتى ومودتى
إيناس

*همسة من الحب والامل* يقول...

بسم الله

جميل اوي
ممكن اوضح حاجه
اللي زيك فنان ميتعوضش
اللي زيك موهبه متتقدرش
اللي زيك لو قالوا موجود منه اتنين ماصدقش
بجد بجد بجد ربنا يوفقك
وكن املا..كن حبا

الأمير يقول...

بنوته

بجد انا سعيد جداااا بزيارتك الجميله

وعلى فكره ما تقلقيش اوى على اول تعليق

لانك هتلحقيه دايما

لان قليلين اوى اللى بيدخلوا مدونتى ..

عموما حفظكم ربى
واستجاب دعائكم ولكم المثل اختنا

فى رعاية الله

وعليكم السلام ..؛؛

الأمير يقول...

بسم الله ...

عاشقة الاقصى ..

بجد اهلا بكِ فى مدونتى المتواضعه

وبالتأكيد كلام حضرتك مظبوط

وشكرا على النصائح الغاليه
والكلام الرائع

والله نورتمونى وشرفتمونى ...

تحياتى واحترامى ..؛؛

عاشق الشهاده يقول...

ياربي انا عارف ان الكلام ده كله مجرد فضفضه مش اكتر وكمان مش ممكن يكون
شعورك اللي انت حاسس بيه
ايه يأمير المدونين
فين الأمل فين الحلم بمستقبل جميل

وبعدين تعالى هنا انت بتقول

اللى زيى انا يفرح !!!!!!؟

لا ... ما أصدقش

هو انت مش فرحان ان في ناس زي العسل زينا كده بتزورك في مدونتك ولا ايه

طب ياجماعه طالما مش فرحان بينا محدش يعتبها تاني


انا بهزر اخي
ازال الله عنك كل هم وحزن

الأمير يقول...

بسم الله ..

عاشقة الافراح

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

ولا يهمك اى تأخير
المدونه ملككم اختنا

وفعلا الحمدلله على كل حال

واتمنى وادعوا ان يزول كل هم وحزن
من قلبكم اختنا

نورتم والله
لا حرمنا الله روعة تعليقكم
..؛؛

تحياتى اختنا ..؛؛؛؛

الأمير يقول...

بسم الله ...

همسه

اهلااااا بكِ

نورتى والله

ايه الكلام ده بقى ..؟؟

"" ممكن اوضح حاجه
اللي زيك فنان ميتعوضش
اللي زيك موهبه متتقدرش
اللي زيك لو قالوا موجود منه اتنين ماصدقش ""

هههههههه
معقول انا كده ..؟!!!!

ربنا يكرمك ياااارب

ويجعلنا عند حسن الظن
بجد اسعدنى كلامك مع انك بتبالغى شويه

ربنا يحفظك

تحياتى لكِ

--------

الأمير يقول...

عاشق الشهاده

والله ردك معناه كبير اوووى

ربنا يكرمك

بس فعلا والله الواحد ساعات بيحس بأكتر من كده

والغريب ان القلم يقف عااااااااجز
!!!!!!!!!!

وبالطبع اخى انتم اروع حاجه فى حياتى
ربنا مايحرمنى منكم ابدااااااا

واوعى ما تتابعش مدونتى
لان متابعتك عندى بالدنياا

ربنا يحفظك يارب ..

تحياتى حبيبى ..؛؛

============
-----------

hasona يقول...

السلام عليكم

ايه كل الحزن ده
ايه اللي مزعلك كده
وايه الموقف اللي حصل وقلب عليك المواجع دي كلها

انت كتبت كلمات تتصبب حزناً وألماً

ربنا يفرج عنك ما أنت فيه
ويفرج عن كل المسلمين والمسلمات
ويعينا جميعا علي طاعته وتقواه

تحياتي

الأمير يقول...

بسم الله ...

حسوووووونه

اخى فى الله
الحمدلله انك دخلت وعلقت فى مدونتى

انا مش عارف اوصل لمدونتك خاااااااالص

كل ما ادوس علشان ادخل ملف تعريفك
اجد رساله تفيد بان ملفك غير موجووود

اوصلك ازاااااااى بالله عليك
ياريت تضع رابط مدونتك

وبجد متشكر على زيارتك الغاليه

والحمدلله كله بيعدى

وربنا يعيننا كلنا على طاعته
ويوفقنا الى ما فيه الخير والرشاد

=======

ارجوك بقى ما تنساش طلبى
عاوز رابط مدونتك

اوك ؟؟؟

تحياتى لك اخى الكريم
والسلام عليكم ...؛؛؛

hasona يقول...

السلام عليكم

أخي الكريم/أمير العذاب

حبيت أنوه أني لست مدون ولا أملك مدونة
لكني أحب القراءة
لذلك أتابع القراءة الحية (المدونات ) من آن لأخر
واذا حبيت أن أضيف تعليق-أكتب اميلي(علي جوجل) واكتب ما يجول بخاطري وأرسله

والمفاجأة أني ما أعرفش مين حسونة اللي بيظهر ده-لأن أسمي محمد
احتمال أكبر انه عيب من الموقع نفسه
مع ذلك وجدت انها لن تفرق كثيرا

تحت أي أسم
،،،
شكرا لك كتير
لكن علي الاقل عرفت انك زورتيني وانا ماكنتش موجود-الباب مفتوح دائما

المحاولة لا تندرج تحت جناحي النجاح أو الفشل -لكنها تعني الاصرار والامل

بصراحة مافيش وقت لأكون صاحب مدونة ودي مسئولية كبيرة وخطيرة

وفي نفس الوقت مش أحب أنافق أحدا أو حد يجاملني أو يهاجمني والتاجات اللي رايحة جاية دي

ما أقوله من القلب الي القلب

وسأُتابع قدر الامكان

بأعتبر نفسي عابر سبيل



تحياتي لك وشكرا

هذه رسالة مسجلة
هذا تعليق مكرر

الأمير يقول...

بسم الله ...

حسونه

ههههههه

او محمد

بجد احترمك تحت اى اسم فأنت اخى
مثال رائع وصاحب كلمة واعيه

اشكر لك توضيحك
واشكر لك كلماتك
وبالفعل اخى
التدوين مسئوليه كبيره جداااا
حقا اخى
سعدت بكلماتك جدااا
رغم اننى حزنت لانك لا تملك مدونه

ولكن اقدر ضيق وقتك

تحياتى واحترامى لك اخى ..؛؛