الاثنين، 7 ديسمبر 2009

.. " بجملة " ..

أحزان ملهاش حدود ... دموع عارفه طريقها على الخدود
جناين أشجار وورود
و ... دبلت
فرحه إستنيتها ومجاتش ... إنسانه ناديت عليها ما رديتش
سمعت ندايا . وقالت ما سمعتش!
يلا .. علشان تبقى كملت
حبــــــــــايب وخانـــــــوا ... قصدى اللي كــــانـــــوا
دنيا وبشر
أيام وقدر
الكل عليا
مافيش حاجه ليا
فضلت
يلاااا
بجملة
آه
بجملة
يلا بجملة الدموع .. ماهو كله من الحكايه
لو ما إنطفتش الشموع لابد من النهايه
يلااااا بجملة آلامي .. بلا يا دنيا زودي أوهامي
عشت اللى فات في حزن . مش لاقى يا دنيا حضن
أكيد هعيش وحيد بقية أيامي
أصحابي كلهم
وحبايبى كلهم
إللي أكتر من نفسي بحبهم
منهم أنا بتوهم !!
الناس بحالهم
جراحي تحلالهم
من قلبي بصفالهم
لكن
عنهم بعدوني
وف عز صدقي كدبوني
وأنا اللى كنت ليهم
شمسهم وهلالهم !!
من كتر إللي خانوا هزمني يأسي
خايف أدور ألاقي في وسطهم نفسى
يلا .. يعني هي جات عليها !؟
لو خانت ... خانت ... خليها
يلاااااااااااا
علشان تبقى
كـــمـــلـــت
مافيش حاجه فضلت
وأقولها من قلبي
يلااااااا
بجملة
أستنيت أيام فرحي ومجاتش
أيام حزن من البدايه ما إتبدلتش
أنا مستغرب
أزاى كل ده وقلبي لسه مامتش ؟؟؟
لسه مامتش !!!!
----------
بقلم : إمبراطور العذاب ...؛؛













هناك 11 تعليقًا:

جوجو يقول...

السلام عليكم

اخبارك ايه؟

ايه بس الحزن واليأس ده
اكيد هيجى اليوم اللى انت بتتمناه

كلماتك جميلة جدا وبسيطة جدا

تحياتى

الأمير يقول...

وعليكم السلام ...

أهلابالأخت الغاليه الكريمه

أنا الحمدلله تمام

أما حكاية الحزن واليأس فده عادي جدااا ... بل ..... للغايه ..

لو غير كده يبقى فى حاجه مش طبيعيه ...!!

والله سعدت جدا بتعليقك الجميل
لا حرمنا الله نعمة تواجدكم

أنرتمونا

.. و .. السلام عليكم ..؛

ريمان يقول...

يعنى مش امير العذاب

امبراطور العذاب؟

ليه بس كده

كده صعب بجد

مش عارفه اقول ايه ع البوست ده

لانه بجد مؤلم وقاسى

والله مش عارفه اعلق واقول ايه

يا ريت تعيد النظر من تانى فى الامور دى

اكيد هتلاقى حد من اللى حواليك بيحبك بصدق بس انت اللى مش مصدق وبتعاند نفسك

جهاد خالد يقول...

ولو أن العامية لا تستهويني كثيرا
إلا أنك نسجت من حرفك حساً صادقا

سعدت بكوني ها هنا
:)

لــــ زهــــــراء ــــولا يقول...

ما كل هذا الحزن واليأس
والله الدنيا حلوه ولسه الخير موجود
دوام الحال محال حتى الصعب المحال
رغم بساطة الكلمات لكنها تحمل الكثير من الالم
تقبل ارق التحايا

اماني العزيزي يقول...

ايآ ايه الامير
جئت في زمن انتها فيه الاصيل
وتبقي وحدك بين الكثير
تنتظر ان تعود الي زمانك وزماني
لكي تعود الينا الاماني
كلماتك اكثر من رائعه
تحياتي وتقديري

الأمير يقول...

ريمان ..

أهلا بكِ .. أنرتي حيث حللتي

بصراحه إمبراطور العذاب .. مش مناسبه
ولكنها الأنسب لتقريب الصوره ..!!!

حقيقي إنتى مش محتاجه تقولي حاجه
لأن مجرد مرورك يعني لى الكثير
فما بالك بما كتبتي ..؟!

-----------

أنا متأكد إن في ناس بيحبوني
كفايه حب الناس اللى بيشرفوا مدونتي ..

أكرمكم الرحمن .؛

الأمير يقول...

النجمه الصامده ..

أهلا بكِ أختي الفاضله .

يا صاحبة مدونه من أجمل بضع مدونات أعشق ما بها من أحرف وكلمات وأسلوب
وشكل عام ... حياكم ربي .

---------

طبعا ذوق حضرتك يحترم للغايه
بس أنا عندى مدونه تانيه
بها كتابات بالفصحى .. أتمنى تشريفى وذيارة المدونه المتواضعه

أنرتمونا ورب الكعبه ..؛

الأمير يقول...

لولا وزهراء

أهلا ومرحبا

فعلا والله أختنا الحياه جميله ورائعه
ولكن يبدو والله أعلم أنها جميله لكل العالم ,,, إلا أنا !!!

والله ليس يأسا ... لكنه واقع .. واقع مرير ... تأقلمت معه وصرنا شيئا واحدا ...!

حفظكم الله ..؛؛

الأمير يقول...

أماني العزيزى ..

أهلا بحضرتك

أنرتى أختنا

ومتشكر جدا على كلام حضرتك
وأكيد الزمن مالوش ذنب .. العيب فينا إحنا

أتمنى دوام المرور من هنا
من مدونتى المتواضعه
التى أصبحت ذات قيمه بمروركم أنتِ ومن شرفونى ..

تحياتي وتقديري ..؛؛

جايدا العزيزي يقول...

الامير

لا ادرى هل القبك بأمير الحرف


ام القبك امير الحزن



اوتدرى كنت ومازلت اردد


تلك الكلامات باستمرار


ماتت قلوب الناس ماتت بنا النخوة


يمكن نسينا بيوم ان العرب اخوة


حقا الكثير منا تعمد ان ينسى


العيب فينا


اما الزمن فبريئ من كل اتهام وادعاء


انا هنا لا اقرأ ربما استنشق عطر فريد


ربما ارفرف بين بساتين احزانك


فلولا الالم ما شعرنا قط بقيمه السعادة


احيك على هذا المنبر الذى يعتقدة البعض


منبر خاص بالعذاب


ولكنى اراه برؤئيه مختلفه


انا هنا دائما فارجو الا تمل مرورى


دمت بحفظ الرحمن


تحياتى